تودِلیتودِلی، تا این لحظه: 9 سال و 6 ماه و 29 روز سن داره

...حاصل عشق مامان و بابا...

...جلسۀ پنجم کلاس بارداری (جلسۀ پدران)...

1393/5/26 10:44
نویسنده : ...مامی مریم...
2,213 بازدید
اشتراک گذاری

   با سلام خدمت همۀ دوستان عزیزمبوس

   جلسۀ پنجم مربوط به پدران بود و مسلماً من نمیتونستم حضور داشته باشمزبان امّا به همسر عزیزم دفتر یادداشت و خودکار دادم که مطالب کلاس رو یادداشت کنه تا من بتونم اونا رو در اختیار شما بزارم، علی که از کلاس برگشت دیدم دفترش خالیه خالیهتعجب گفتم: یعنی توی کلاس هیچ چیز مفیدی نگفتن که تو بخوای یادداشت کنی؟متفکر گفت: چرا خیلیاش مفید بود، گفتم: پس چرا هیچی ننوشتی؟ گفت: آخه ما فقط داشتیم میخندیدیمبی حوصله گفتم: مگه مطالب خنده دار بود؟ گفت: مثلاً یه آقایی گفته: من شبا خسته و کوفته از سرکار برمیگردم خونه، بعد خانومم منو مجبور میکنه برای بچه لالایی بخونم، ماما ازش پرسیده: حالا چی میخونی؟ یکی از بچه ها گفته: یه توپ دارم قل قلیه میخونه و کل کلاس زده زیر خندهزبانقهر یا مثلاً ماما گفت: به نظرتون خانوما تو دوران بارداری چه تغییری میکنن؟ یکی دیگه گفته: شکمشون گنده میشهخنده ماما گفته: شما فقط همین تغییر رو حس کردین؟درسخوان

   در  نهایتم همسر عزیزتر از جان گفت: ما باباها تصمیم گرفتیم که شما مامانا حتماً طبیعی زایمان کنیددلخور یعنی خوشم میاد خودشون نشستن با خودشون تصمیم گرفتن خندونک بهش میگم: یعنی ماما نگفت مامانا رو ماساژ بدین؟ حواستون بهشون باشه؟ نازشونو بکشین؟ کمکشون کنین خسته نشن؟ میگه: نه، اصلاً از این چیزا نگفتقهر

   البته جدا از شوخی توی این جلسه به پدرا گفتن: برای بهتر شدن روند زایمان طبیعی چطور میتونن با ماساژ دادن به همسر کمک کنن، یا اینکه فیلم صدای گریۀ نوزاد رو براشون پخش کردن تا بدونن مثلاً این گریۀ بچه به خاطر دلدرده یا از گشنگیه یا... بهشون گفتن توی هر سه ماهه چه تغییراتی توی بدن مادر رخ میده و چطور پدر میتونه این روزا رو برای مادر آسونتر بکنه و... ولی من که از توضیحات همسر متوجه چیز خاصی نشدم تا بتونم بهتون انتقال بدم، هدف از برگزاری کلاس هم ایجاد یک محیط fun واسه باباهای خوشحال بودهخواب آلود

   البته امیدوارم همۀ باباها همیشه شاد و خوشحال و سلامت باشن و سایه اشون روی سر خانواده ماندگار باشهمتنظر

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

تينا
26 مرداد 93 11:58
آخه من موندم واسه باباها هم كلاس گذاشتن داره آخه كلا مردا اين جلسه ها رو جدي نميگيرن و دنباله خنده و شوخي خودشونن كشته دقت و توجه شونم من
...مامی مریم...
پاسخ
حداقلش اینه که دو ساعتی خندیدن همسر عزیزم از کل این کلاس یاد گرفته وقتی بچه دلدرد میشه چطوری باید بغلش کنه، همینشم جای امیدواری داره
میکادو
26 مرداد 93 13:05
چه جالب از دست این باباها.
...مامی مریم...
پاسخ
کلک میزنن، ماما بهشون گفته که باید حواسشون به ما باشه ولی چون میخوان یه جورایی خودجوش تلقی بشه نمیگن ولی ماما به ما گفت
تينا
26 مرداد 93 14:28
آخي عزيزم اره بابا اين آقايون هم وقتي خانوماشون باردارن تو دلشون قند آب ميشه اما نميدونم چرا دوست ندارن رو كنن
...مامی مریم...
پاسخ
بعضیاشون خجالتیه، بعضیاشون میترسن و ... به هر حال اونا هم دارن بابا میشن دیگه یعنی یه تغییر و تحول بزرگ، شایدم دچار افسردگی دوران بارداری میشن
*heliya joon*
29 مرداد 93 8:34
مریمی حالا باز خوبه رفتنالبته شرط میبندم میدونستن به یه محی فان وارد میشناین مردا پس کلا دنبال اینن که هر چیو مسخره کنن و بخندن من فکر کردم فقط نازنین همسری من اینطوریهنگو این جماعت کلا اینجورین بازم خدا رو شکر بهشون خوش گذشته همسریه منم یه کلاس از طرف شرکت براشون گذاشته شده که هر روز میاد کلی لوده بازی برام تعریف میکنه یعنی من میموندم که اوستاشون خانوم بود چی میشد که الان فهمیدم
...مامی مریم...
پاسخ
همسرم اولش داشت شیرازی بازی در می اورد ولی بعدش عزمش رو جزم کرد و رفت آره بابا مردا اینجورین البته خوبه ها، دوره کاردانیمون خانوم و آقا قاطی بودیم کلاً محیط کلاس جذاب بود، اصلاً خسته نمیشدیم ولی کارشناسی فقط خانوم ها بودیم واقعاً محیط خشک بود اصلاً کلاس تموم نمیشد آره خوش گذرونده بودن خانوم ماما میگفت چه باباهای سرحالی بودن نی نی همتون شیطون میشه
فائزه
3 شهریور 93 13:30
دستشون درد نکنه .خوبه یکم شاد شدن .مرد جماعتن دیگه.ما نگرانیم اونا میخندن. ولی خوب ایشاالله همیشه به شادی باشه.
...مامی مریم...
پاسخ
فائزه جون حرص نخور عزیزم مردا کلاً جایی میرن که بهشون خوش بگذره، اصولاً به قصد خوش گذرونی میرن اتفاقاً این خصوصیت خوبیه که من دوست دارم خانم ها هم داشته باشن و همه چیز و فان ببینن
مامان عاطی(مرجان)
3 شهریور 93 14:15
مریم جون خیلی باحال و بامزه تعریف کردی این کلاس باباهارو هرچی هم نباشه لااقل میفهمن فقط مامانا نیستن که باید همه بارها رو دوششون باشه امیدوارم این کلاسها روی کمک پدرا بعد زایمان تاثیر داشته باشه'چون این نکته خیلی مهمیه انشاله هرسه تاییتون سلامت باشین
...مامی مریم...
پاسخ
مرسی مرجان جون مامای کلاسمون میگه آقایون هم با خانوم ها باردار میشن یاد یه جمله همسرم افتادم، اوایل ماه 6 که بودم همسرم توی یه جمعی گفت: این 6 ماه که خیلی خوب گذشت بهش گفتم: بله که برای شما خوب گذشت، بچه بعدی رو شما باردار شو من ببینم چقدر بهم خوش میگذره ولی در کل مردا هم با بارداری خانم ها استرس میگیرن، یه جورایی هم میترسن خصوصاً تجربۀ اوّل، انشالله که همیشه مثل یک کوه حامی زن و بچه باشن و سایه اشون بالا سرمون قربونت برم مرجان خانوم